Jdi na obsah Jdi na menu
 


PvE (player vs. environment) je typ boje, kdy soupeří hráč (hráči) s tzv. moby (počítačem ovládaná "bytost", většinou agresivní a nepřátelská, výraz "mob" pochází z anglického "Mobile Object"). K organizovanému PvE jsou určeny tzv. instance, neboli také dungeony. Jsou to uzavřené prostory, většinou jeskyně, starobylé chrámy, zbořená města, na jejichž konci (ale i jinde) se nachází boss, tedy NPC příšera, která k úspěšnému zdolání vyžaduje určitou taktiku a spolupráci hráčů.

PvP je boj dvou či více živých hráčů. Dva nepřátelští hráči (Aliance - Horda) můžou začít bojovat hned jak se uvidí, někteří hráči však dávají přednost dohodě. K účelům hromadných nájezdů jsou určeny Battlegroundy (bojiště), Arény, některé exteriéry (pro tzv. outdoor PvP) a možnost duelu se spojeneckým hráčem. Zabíjením hráčů opačné frakce (hlavně v battlegroundech) získáváte honor a za souboje v Arénách body. Za honor i body si následně lze pořídit kvalitní výstroj. WoW obsahuje zatím 5 battlegroundů: Warsong Gulch (10 na 10), Arathi Basin (15 na 15), Alterac Valley (40 na 40), Eye of the Storm (15 na 15) a Strand of the Ancients (15 na 15) a 3 arény (hraje se v předpřipravených týmech buď 2 na 2, 3 na 3 nebo 5 na 5).

Možnosti PvP se liší také dle typu serveru. Některé typy serverů (např. "Normal") jsou určeny spíše pro hráče preferující PvE, jiné servery jsou označeny jako "PvP" a hráč může být mimo jiné například napaden na neutrálním území jiným hráčem. Pokud hráč během hraní zjistí, že PvP ho spíše obtěžuje (hlavně zákeřné napadání ze strany ostatních hráčů během boje s moby), může si vytvořit jinou postavu na "nePvP" serveru nebo požádat o placený přesun již existující postavy.